جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ 25 October 2024
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۹۸۱۰

 روسیه می‌خواهد ترامپ به کاخ سفید برگردد، ایران نمی‌خواهد!

 روسیه می‌خواهد ترامپ به کاخ سفید برگردد، ایران نمی‌خواهد!
یاهو نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هدف تلاش‌های گسترده کشورهای خارجی قرار گرفته است. کارشناسان می‌گویند روسیه و ایران پیشتاز این تلاش‌ها هستند

روسیه که در انتخابات ۲۰۱۶ از ترامپ حمایت کرد، باز هم سعی دارد به نفع او عمل کند. از سوی دیگر، ایران می‌کوشد با حملات سایبری، کمپین ترامپ را تضعیف کند.

تازه‌ترین خبرها حاکی است که ایران به اسناد محرمانه کمپین ترامپ دست یافته و آن‌ها را منتشر کرده است. این اسناد شامل اطلاعاتی درباره معاون ترامپ، جی‌دی ونس است.

همچنین وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده حدود ۱۰۰۰ حساب کاربری مرتبط با روسیه را شناسایی کرده که اخبار دروغ پخش می‌کنند. هدف این حساب‌ها ایجاد اختلاف میان رأی‌دهندگان آمریکایی است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که این دخالت‌ها فقط برای تغییر نتیجه انتخابات نیست، بلکه می‌خواهد اعتماد مردم آمریکا به روند انتخابات را هم از بین ببرد.

با نزدیک شدن روز رأی‌گیری، احتمال افزایش حملات سایبری و انتشار اخبار جعلی بیشتر می‌شود. به گفته تحلیلگران، نقش آمریکا در بحران‌های جهانی، مخصوصاً جنگ اوکراین، باعث شده کشورهای خارجی بیشتر به نتیجه این انتخابات اهمیت بدهند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند با جدیت این تهدیدها را دنبال می‌کنند و از شهروندان می‌خواهند هوشیار باشند و اخبار را از منابع معتبر دنبال کنند.

 منبع: Yahoo News

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی